Game4Health: Έξυπνα Ψηφιακά Παιχνίδια για την Υποστήριξη Παιδιών και Εφήβων με Διαταραχές Βάρους

Η παχυσαρκία και οι διαταραχές βάρους στην παιδική και εφηβική ηλικία αποτελούν μια σύνθετη πρόκληση δημόσιας υγείας, με σοβαρές βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες στη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Παρά τις προόδους της ιατρικής και της διαιτολογίας, η αλλαγή της συμπεριφοράς παραμένει ένα δύσκολο εγχείρημα, ειδικά στις μικρές ηλικίες.

Η πρόταση της ViLabs εισάγει μια καινοτόμα προσέγγιση παρέμβασης μέσω Serious Games — διαδραστικών ψηφιακών παιχνιδιών με εκπαιδευτικό και θεραπευτικό χαρακτήρα, ειδικά σχεδιασμένων για να υποστηρίξουν παιδιά και εφήβους με διαταραχές βάρους, κινητοποιώντας τους με τρόπο διασκεδαστικό, εξατομικευμένο και επιστημονικά τεκμηριωμένο.


Τι είναι το Game4Health;

Το Game4Health είναι ένα σύνολο ψηφιακών παιχνιδιών σοβαρού σκοπού (serious games), ειδικά σχεδιασμένων για:
  • Τροποποίηση της συμπεριφοράς μέσω κινήτρων και σεναρίων βασισμένων στη θεωρία της αλλαγής στάσεων.
  • Αλληλεπίδραση με τον χρήστη με τρόπο εξατομικευμένο, βασισμένο σε ανάλυση συμπεριφοράς.
  • Συλλογή δεδομένων υγείας σε πραγματικό χρόνο από αισθητήρες και wearables.
  • Eκπαίδευση των παιδιών και των οικογενειών τους, με θετικό τρόπο, ενθαρρύνοντας υγιεινές επιλογές.
Τα παιχνίδια λειτουργούν τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε πλαίσιο οικογένειας ή σχολείου, ενισχύοντας την πρόληψη, τη διαχείριση και την αποστιγματοποίηση των διαταραχών βάρους.

Τι τα καθιστά καινοτόμα;

Η προσέγγιση της ViLabs διαφοροποιείται από τις υπάρχουσες λύσεις με πολλαπλούς τρόπους:
  • Συμπεριφορική εξατομίκευση: ο παίκτης δεν αντιμετωπίζεται ως ένας ακόμη “χρήστης”, αλλά ως μοναδική προσωπικότητα με δικό του μοτίβο.
  • Δυναμική προσαρμογή περιεχομένου: τα παιχνίδια “μαθαίνουν” από τον τρόπο παιχνιδιού και προσαρμόζονται.
  • Eπιστημονική τεκμηρίωση: όλες οι παρεμβάσεις είναι βασισμένες σε διεθνώς αναγνωρισμένα θεραπευτικά πρωτόκολλα.
  • Ενσωμάτωση αισθητήρων υγείας και wearables: επιτρέπουν τη σύνδεση φυσικής δραστηριότητας, καρδιακού ρυθμού, βηματομέτρησης με τις συμπεριφορές εντός του παιχνιδιού.
  • Χρήση AI για ανάλυση μοτίβων, εντοπισμό κινδύνων και δυναμική αναπροσαρμογή των στόχων παρέμβασης.

Ποιοι φορείς μπορούν να το αξιοποιήσουν;

Η λύση απευθύνεται σε:
  • Νοσοκομεία Παίδων και Μονάδες Πρωτοβάθμιας Υγείας
  • Κέντρα πρόληψης και αγωγής υγείας
  • Σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικά προγράμματα ευεξίας
  • Δήμους και περιφέρειες, στο πλαίσιο δράσεων δημόσιας υγείας για ανηλίκους
  • Ασφαλιστικούς οργανισμούς, για ενίσχυση προγραμμάτων ευεξίας παιδιών

Κοινωνικός και Ψηφιακός Αντίκτυπος

Το Game4Health συμβάλλει:
  • Στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας με σύγχρονα, προσβάσιμα μέσα.
  • Στην αυτονομία των παιδιών, που μαθαίνουν να συνδέουν την υγεία με θετικά πρότυπα.
  • Στην εκπαίδευση οικογενειών μέσα από κοινές εμπειρίες παιχνιδιού και πληροφόρησης.
  • Στη δημιουργία βάσεων δεδομένων για στοχευμένες πολιτικές παρέμβασης (ανωνυμοποιημένες, GDPR-compliant).
  • Στην καλλιέργεια ψηφιακής παιδείας με κοινωνικό όφελος.
Πληροφορίες
Όνομα ΕταιρίαςVΙLABS ΟΕ 
ΤεχνολογίεςΤεχνητή Νοημοσύνη 
ΘεματικέςΠαιδική Παχυσαρκία
Ψηφιακή Υγεία
Ψηφιακή Υποστήριξη